8 Ağustos 2010 Pazar

Mantarlı Etli Tarif


10-07-2010


Gökçen ile ben sabah saat 09.00’da kalktık ve hemen yazılarımızı laptoplarımıza geçirmeye başladık. Annemlerin yanına gittim ve bir baktım Derya abla uyanmış ve ona yazımın az kaldığını söyledim ve beş dakikada kalan yazımı da bitirdim. Derya ablaya gittiğimde babam ve annemle konuşuyordu. Derya abla lafını bitirdiğinde benim yazım hatalarıma baktı. O sırada Gökçen’in yazılarına da baktı. Gökçen yarım saatlik bir yazısının kaldığını söyledi. Kahvaltı edildikten sonra bulaşıklar yıkandı ve Derya abla, Gökçen ve ben çalışmaya başladık. Annemde günlüğünü yazmaya başlamıştı. Derya ablayla İngilizce dersine başladık. İngilizce dersinde kişi zamirlerini öğrendik. Arkasından hemen matematiğe geçtik. Derya abla bize problemler çözdürdü. Sonrada okuma dersine geçtik. Derya abla bize Tabiat Ana Anlatıyor kitabından 13’er sayfa okuttu. Dersimiz bittiğinde Derya abla bize etli mantar yemeği yaptı ve bizde onu seyrettik.

Arkadaşlar şimdi size etli mantar tarifini vereceğim.

Yarım yemek kaşığı katı yağ eritiliyor. Sonra etlerimizi atıyoruz. Etler pişerken mantarlarımızı doğruyoruz. Mantarlarımızı da tenceremize atıyoruz. Üç tane kırmızıbiberi doğrayıp yemeğimiz pişmeye yakınken ekliyoruz. İşte etli mantarımız hazır. Aaaaa… Az daha unutuyordum. Yemeğin yanında meyve suyu, karpuz veya kola bulundurmayı unutmayınız. Afiyetle yiyiniz…

Yemeğimizi yedikten sonra günlüklerimizi yazıp uyuduk. Annemlerde günlüklerini yazıp kitap okuyup uyudular.

Türkçe Sözcükler

Esnaf: is. Küçük sermaye veya zanaat sahibi.

İhtişam: is. Büyüklük, göz alıcılık, gösterişli, görkem.

Armağan: is. 1. birini sevindirmek, mutlu etmek için verilen şey, hediye. 2. ödül. 3. mec. Bağış.

İngilizce Sözcükler

Bark: (bark) i. Havlama f. Havlamak

Base: (beyz) s.1. alçak, adi, rezil. 2. değersiz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder